لایلاک

پاییز ژاپنی و مومیجی

احتمالاً درباره بهار ژاپنی و ساکورای آن شنیده اید، اما آیا از پاییز ژاپنی و مومیجی (برگ های افرا) آن می دانید؟ از آن به عنوان کویو نیز یاد می شود و در طول آن فصل، کل کشور لباس قرمز زیبایی می پوشند. برخلاف فصل ساکورا، فصل مومیجی طولانی‌تر است، اما به همان اندازه خیره‌کننده است و به طرفدارانش اجازه می‌دهد تا با سرعتی آرام‌تر از آن نهایت استفاده را ببرند. مومیجی کلمه برگ های افرا است که در پاییز قرمز رنگ می شوند، نماد پاییز ژاپنی است، در حالی که کویو فرآیند طبیعی تغییر رنگ برگ ها در پاییز را نشان می دهد.

همچنین کلمه “紅葉狩り” (momijigari) وجود دارد که مخفف “شکار برگ های قرمز” است. درست مانند هانامی در فصل ساکورا، مومیجی‌گاری یک سنت چند قرنی است که می‌توان آن را به روش‌های مختلف اجرا کرد: پیاده‌روی، پیک نیک زیر درختان افرا، پیاده‌روی در پارک‌ها و بسیاری موارد دیگر.

هر پاییز (秋)، ژاپن برگ‌های افرای قرمز معروف خود را به نمایش می گذارد. این پدیده را می توان با دو کلمه متفاوت بیان کرد: مومیجی و کویو. با وجود اینکه آنها با کاراکتر های مشابه نوشته شده اند، اما دو چیز متمایز را توصیف می کنند. مومیجی به برگ‌های افرا گفته می‌شود که در آن زمان از سال با رنگ قرمز پوشیده شده‌اند، در حالی که کویو مربوط به تغییر رنگ برگ‌ها و تبدیل شدن آنها از سبز به قرمز است. اگرچه ساکورای ژاپنی در سرتاسر جهان مشهور است، مومیجی در این کشور به همان اندازه مهم است و مردم ژاپن به باغ‌های سنتی ژاپنی در پاییز علاقه دارند و همچنین برای لذت بردن از کوه‌های سرخ شده به کوهستان می‌روند.